Om nyvalet den 22 mars 2015

”Det politiska spelet vann över den politiska förändringsviljan. Den här gången. Det extra val som regeringen har utlyst till den 22 mars blir en folkomröstning om tillförsikten – till varandra, till samhället och till Sverige.

Antingen bygger vi ett land där vi kan lita på att välfärden fungerar, att jobben kommer, att rasisterna inte får inflytande och att ekonomin blir bättre, eller så river vi ned det som återstår av välfärden, jobben och solidariteten. Vi väljer att se varandra som medmänniskor – eller som motmänniskor.”

Nyvalsbild-till-webben-760x537

Citatet kommer från en debattartikel med Jonas Sjöstedt och Ulla Andersson i Aftonbladet den 4/12 2014.
För Vänsterpartiet i Borlänge gäller nu mobilisering inför nyvalet.

Kampanjmaterial ska sorteras, vikas och delas ut.
Möten ska arrangeras och debattartiklar ska skrivas.
Allt detta för att vi i Vänsterpartiet tror på en solidarisk politik där vi människor väljer att se varandra som medmänniskor.

Som medlem i Vänsterpartiet väljer du  själv din organisationsnivå. Alla medlemmar kan bidra med något och oavsett hur din livssituation ser ut så finns det alltid en plats i Vänsterpartiets gemenskap.
Har du idéer eller frågor ska du inte fundera längre, utan ta kontakt med vår styrelse och berätta vad du tänker.

Om du inte redan är medlem i Vänsterpartiet, eller glömt förnya ditt medlemskap, ska du ta chansen redan idag.
Anmälan om/förnyat medlemskap hittar du på länken här eller så besöker oss på Vänsterhörnet varje måndag kl.18.00.
På sidan om Vänsterhörnet hittar du även en kortare presentationsfilm om Vänsterhörnet.

Mer om Vänsterpartiets kampanjande hittar du på vår hemsida www.vansterpartiet.se och även på vår Facebook-sida.