Vi säljer Palestinska varor

Sen 2021 är Vänsterpartiet Borlänge återförsäljare åt Jord och Frihet.

Nu är lagret påfyllt med nya varor från Palestina!
Ekologisk olivolja, olivtvålar från Nablus och sjalar finns till försäljning på Vänsterhörnet i Borlänge!

Vi har öppet måndagar från 17.30-19.30 men försäljning kan ske på andra dagar och tider enligt överenskommelse!
Hör av dig till oss på [email protected] så löser vi det!

Priser:
Ekologisk olivolja (virgin) 75 cl: 145 kronor
Olivtvål från Nablus: 30 kronor
Sjalar från Hebron: 100 kr

Jord och Frihet är en ideell förening. Förutom medlemmarna i själva föreningen har vi kontaktpersoner i ett par svenska städer som hjälper oss med distribution och marknadsföring av varor. Under de senaste åren har vårt främsta arbete bestått av import, distribution, marknadsföring och försäljning av olivolja och andra varor från Palestina. I Stockholmsregionen – där Jord och Frihet är baserad – hjälper vi dessutom föreningen Ki’nal (före detta Mut Vitz Sverige) med distribution av kaffe från zapatistiska kooperativ i Chiapas, Mexiko. Vi tror att en solidarisk handel – baserad på ömsesidig respekt – kan bidra till att förändra världen i radikal riktning. Dessutom utgör den ett direkt stöd till de folk eller grupper vi valt att samarbeta med. En tredje aspekt av den solidariska handel vi ägnar oss åt är att vi ger oss själva och andra en möjlighet att handla med partners som arbetar för att bygga en värld utan förtryck och utsugning.